Naujosios Akmenės ,,Saulėtekio“ progimnazijoje sausio 13 dieną vyko projektas, skirtas atkurtos Lietuvos valstybės Nepriklausomybės apgynimo ir sugrįžimo į tarptautinę bendruomenę 30-mečiui. Vyko – kaip ir daugumoje šalies mokyklų. Tačiau savo projektą progimnazijos  mokytojai drąsiai galėtų pavadinti unikaliu dėl dviejų priežasčių. Pirma –  mokiniams buvo pateikta plati dienotvarkė, kurioje ,,tilpo“ skirtingo pobūdžio veiklos nuo artimos aplinkos aktyvių žmonių pažinimo iki valstybinės reikšmės įvykių stebėjimo; nuo jautrių pokalbių su namiškiais, klasės bendruomene iki savo minčių ir darbų skelbimo socialiniuose tinkluose, bandymų ir diskusijų. Antra –  pedagogai išvengė kartojimosi – jie buvo garantuoti, jog pamokoje su mokiniais veiks tai, ko niekas nedarė anksčiau, ir veikla bus tęstinė bei ,,auginanti“. 

Rytas prasidėjo simboline žvakute – kas uždegė mokykloje, kas namie su šeimos nariais. Prisiminę žuvusius tą baisią naktį, jungėsi į susitikimą su aktyviu Akmenės rajono visuomenės veikėju, Lietuvos kariuomenės atsargos kapitonu, 1990 m. buvusiu Akmenės rajono krašto apsaugos instruktoriumi, o dabar  tarptautinio palaikymo bendrijos „Kelias į svajonę“ pirmininku Andriumi Almaniu. Paklausę jo pamąstymų, prisiminimų, moksleiviai skubėjo dalintis savo padarytomis fotografijomis ir mintimis apie tai, kas yra laisvė, mokyklos veidaknygėje. Vėliau, 10 valandą, įsijungė vaizdo įrašo transliaciją iš Lietuvos Respublikos Seimo per LRT televiziją. Po to laukė „Istorijos detektyvai“ bei „Įdomiosios pamokos“, užbaigiant veiklas – dalyvavimas Prototo žaidime. Sausio 14 dieną įvyko apibendrinamoji refleksija bei žinių pasitikrinimas mokytojų parengtame Kahoot žaidime.

Sausio 13 diena neprailgo, nes visą laiką vyko intensyvus darbas, bendravimas, susirašinėjimas, komentavimas. Po kiekvienos veiklos mokiniai buvo skatinami reflektuoti, išsakyti savo pastebėjimus, pasitikrinti žinias atliekant mokytojos paruoštą testą. Vaikai džiaugėsi, kad esame laisvi, kad tąsyk Lietuvą apgynė susivieniję žmonės. Didžiavosi tautos didvyriais ir kartu liūdėjo dėl jų mirties. Sakėsi daugiau sužinoję, išmokę, įsigilinę, pajutę, pasitikrinę savo žinias. Džiugu, kad, nepaisydamos sudėtingos situacijos, mokytojos Jolanta, Gintarė, Jurga, pavaduotoja Rūta gebėjo tinkamai bei įdomiai organizuoti veiklas, įtraukti į jas mokyklos bendruomenę.

Lietuvių kalbos mokytoja Rena Šimkuvienė