Skaitymas protui yra tas pats, kas fizinis lavinimas kūnui.  (Dž. Adisonas).

Galime apklausti visus pradinių klasių mokinius Lietuvoje ir gausime tokį atsakymą: ,,Mėgstamiausia pradinukų pamoka yra fizinis lavinimas“. Akmenės rajono antrokų mokytojos nutarė sujaukti nusistovėjusias nuostatas.  Ėmė ir suorganizavo mokiniams patyriminio ugdymo veiklas, kurių metu įrodinėjo skaitymo svarbą ir naudą: ,,Skaitau-mąstau… , skaitau – žaidžiu… , skaitau – darau… , skaitau – kuriu… , skaitau ir augu…“. Vaikai jų metu sprendė įdomius galvosūkius, aiškinosi žaidimų  taisykles, o jas išsiaiškinę žaidė su klasiokais, gamino šlykštuką pagal receptą, kūrė elektroninę knygą, minė mįsles…

Ilgai besiruošdamos, apmąstydamos ir atrinkdamos tikslingiausias veiklas, mokytojos sugalvojo, jog įdomu būtų susipažinti su visų klasių antrokais. Pažiūrėti, kaip sekasi, ir palyginti pasiekimus.  Todėl pasidalino veiklas, o mokiniai, kaip dalykinėje sistemoje, ėjo iš kabineto į kabinetą. Puiki praktika prieš penktą klasę!

Tarsi to būtų maža, patyriminės dienos metu buvo išbandytas mokymosi būdas ,,mokinys-mokiniui“. Ketvirtokai antrokams padėjo sukurti elektroninę knygą. Pamokoje darbas tirpo rankose. Reikėjo ne tik susipažinti su storyjumper.com platforma, bet ir sukurti legendą apie Naujosios Akmenės miesto atsiradimą. Pavyko visiems!

Patyriminių veiklų refleksija vykti kitur ir negalėjo – tik bibliotekoje. Akmenės rajono viešojoje bibliotekoje. Mokytojai su mokiniais tą dieną ją praminė proto treniruoklių sale. Mįslės apie knygas, raštą, raides, veikėjų ir autorių spėliojimas, knygos skirtuko gamyba nekalbant ir pasižadėjimas treniruoti protą kasdien – taip baigėsi įsimintina diena, sujaukusi mintis ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Pastariesiems tai buvo didelis iššūkis. Tačiau moksleivių mintys, tikiuosi, padės apsispręsti – patyriminio ugdymo veiklų mokiniams reikia!

Mokytojos D.Bražionienė, L.Šutkienė, M.Paulauskienė, G. Jonušienė, R. Zaveckienė